CILJ KOLEGIJA: Upoznavanje studenta s polimerima i izvorima polimernog otpada, pripreme polimernog otpada za zbrinjavanje te tehnologijama  zbrinjavanja.  
 
IZVEDBENI PROGRAM KOLEGIJA  
PREDAVANJA 
1.	TJEDAN  Uvod. Primjena polimera  
2.	TJEDAN  Uvod u polimernu kemiju, sinteza polimera 
3.	TJEDAN  Nomenklatura polimera, podjela polimera, osnovna svojstva polimera, 
4.	TJEDAN  Mješljivost polimera,  Homogeni i heterogeni polimerni otpad 
5.	TJEDAN  Polimerni otpad 
6.	TJEDAN  Udio polimernog otpada u otpadu 
7.	TJEDAN  I. parcijalni ispit 
8.	TJEDAN  Osnovni principi zbrinjavanja polimernog otpada 
9.	TJEDAN  Postupci predobrade polimernog otpada: razdvajanje, pranje, mljevenje 
10.	TJEDAN  Mehaničko recikliranje:  tehnološki postupci 
11.	TJEDAN  Kemijsko recikliranje: tehnološki postupci 
12.	TJEDAN  Energetski oporavak  
13.	TJEDAN  Spaljivanja: tehnološki postupci  
14.	TJEDAN  Recikliranje gume 
15.	TJEDAN  II. parcijalni ispit 
 
VJEŽBE 
1.	Pred obrada plastičnog otpada za recikliranje 
a.	skupljanje,  razdvajanje 
b.	mljevenje 
c.	pranje 
d.	karakterizacija (MFR, DSC, TGA) 
2.	Mehaničko recikliranje: 
a.	Priprava uzoraka reciklata, ekstrudiranjem 
b.	Priprava ispitaka,  injekcijskim prešanjem ili prešanjem 
c.	 Karakterizacija reciklata (mehanička svojstva, DCS, TGA i FTIR) 
 
SEMINARSKI RAD 
- Izrada prezentacije ili pisanog seminarskog rad na zadanu temu 
 
RAZVIJANJE OPĆIH I SPECIFIČNIH KOMPETENCIJA STUDENATA: 
Opće  kompetencije studenata -  studenti se osposobljavaju za odabir odgovarajuće tehnologije za recikliranje i zbrinjavanje polimernog (plastike i gume) otpada.   
Specifične kompetencije studenata -  stječu znanja i kompetencije o pojedinim vrstama polimera te specifičnim tehnologijama recikliranja za različite vrste polimera kao i za samostalno izvođenje postupka recikliranja te stječu  uvid o iskoristivosti polimernog otpada kao sirovine te stječu kompetencije na području zbrinjavanja  polimernog otpada. 
 
OBAVEZE STUDENATA U NASTAVI I NAČINI NJIHOVA IZVRŠAVANJA: 
Prisustvovanje svim oblicima nastave je obavezno, minimalno 75%. Izostanak s vježbi mora se nadoknaditi. Prije polaganja ispita student je dužan izraditi i kolokvirati sve vježbe, predati seminarski rad. Tijekom nastave prati se pripremljenost studenata, za aktivnost i znanje student dobiva plus, a za izostanke, neaktivnost i nepripremljenost dobiva minus. 
 
UVJETI ZA IZLAZAK NA ISPIT 
Nakon što je uredno obavio sve oblike nastave student dobiva potpis koji je preduvjet za izlazak na ispit 
 
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE:  
Predavanja, vježbe, seminari, terenska nastava 
 
NAČIN PROVJERE ZNANJA I POLAGANJA ISPITA: 
Ispit se sastoji iz praktičnog ,pismenog  i usmenog dijela. 
Provjera znanja i pripremljenost studenata iz praktičnog dijela odvija se tijekom  vježbi, a ocjenjuje se nakon predaje referata 
 
NAČIN PRAĆENJA KVALITETE I USPJEŠNOSTI KOLEGIJA: 
Studentska anketa 
 
METODIČKI PREDUVJETI: 
Organska kemija 
 
 
ISHODI UČENJA KOLEGIJA : 
1. izraziti, objasniti, identificirati, dati primjer  temeljnih znanja vezanih za sintezu, kemijski sastav, strukturu, proizvodnju, svojstva i primjenu polimernih materijala  
2. razlikovati, prikazati, tumačiti, koristiti temeljna znanja održivog razvoja, provesti karakterizaciju i organizaciju prikupljanja otpada, provesti predobradu polimernog otpada; razdvajanje, usitnjavanje, pranje, koristi odgovarajuće tehnologije recikliranja s obzirom na vrstu polimernih materijala (materijalno recikliranje, energetski oporavak spaljivanjem, biorazgradnja)  
3. izabrati, isplanirati, koristiti odgovarajuće metoda kontrole procesa recikliranja te kontrole kvalitete recikliranih proizvoda  
4. organizirati, osmisliti, koristiti, razviti kemijske i instrumentalne metode za praćenje kvalitete i rada u kemijskom i fizikalnom laboratoriju  
5. protumačiti, interpretirati laboratorijske rezultate u pismenom i usmenom obliku nestručnjacima, stručnjacima drugih područja te međunarodnim partnerima  
6. podržati, razviti radnu etiku, osobnu odgovornost i potrebu za stalnim daljnjim usavršavanjem  
 
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA: 
1. povezati stručna znanja iz zaštite lokalnog i globalnog okoliša, unaprjeđenja i upravljanja okolišem te zakonodavstva vezanog uz zaštitu okoliša  
2. prepoznati problem integriranom primjenom temeljnih znanosti u području zaštite okoliša  
3. riješiti inženjerske probleme razumijevanjem inženjerskih procesa i njihovog projektiranja  
4. planirati pokuse i provedbu eksperimenata radi potvrđivanja postavljene hipoteze  
5. primijeniti različite analitičke tehnike, analitičke i numeričke metode i programske alate u rješavanju inženjerskih problema  
6. razviti vlastito mišljenje o globalnim procesima i razumjeti ih  
7. koristiti različite metode komunikacije sa znanstvenom i inženjerskom zajednicom te društvom u cjelini  
8. objasniti rezultate svoga rada nestručnjacima, stručnjacima drugih područja te međunarodnim partnerima  
9. razviti sposobnost u upravljanju procesima i njihovom planiranju te upravljanju vremenom i planiranju vremenskih tokova  
10. iskazati potrebu za daljnjim usavršavanjem 
                                 |