Cilj kolegija:
Upoznavanje studenata s drvom kao osnovnim prirodnim materijalom te dobivanjem celuloze iz različitih vrsta drva. Prerada celuloze drvenjače i tehničke celuloze u papir. Proizvodnja papirne ambalaže i ostalih proizvoda na bazi celuloze kao prirodnog polimera.
Izvedbeni program kolegija:
1. Drvo i drvna vlakna
2. Kemija drva: celuloza, hemiceluloza, lignin
3. Tehnologija celuloze: priprema sječke
4. Tehnologija drvenjače
5. Tehnologija poluceluloze: neutralnosulfitni proces, hladnoalkalni proces
6. Tehnologija sulfitne celuloze: kiseli postupak
7. Tehnologija sulfatne celuloze: lužnati postupak
8. Regeneracija kemikalija bijelog i crnog luga
9. Tehnologija papira: punila, keljiva, boje
10. Priprema papirne mase
11. Papirostroj
12. Analiza papira
13. Vrste i priprema valovitog kartona
Seminar:
prezentacija ili pisani seminarski rad na zadanu temu.
Preduvjeti za upis predmeta:
Organska kemija I i II, Fizikalna kemija I i II, Prijenos tvari i energije, Sustavi jediničnih operacija, Reakcijsko inženjerstvo i kataliza.
Preduvjeti za polaganje predmeta -
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija studenata:
Studente upoznati s prirodnim polimerom celulozom, njenim dobivanjem iz drveta te primjenom za proizvodnju papira, kartona drvenog ugljena itd. Recikliranje papira i primjena.
Obaveze studenata u nastavi i načini njihova izvršavanja:
1. Prisustvovanje na 75 % predavanja
2. Završen seminarski rad i predan referat
Način izvođenja nastave:
1. Power point.
2. Studeni dobivaju materijale na web stranici Fakulteta.
Način provjere znanja i polaganja ispita:
Pismeni i usmeni ispit, moguće polaganje ispita preko dva kolokvija.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti kolegija: Studentska anketa
Ishodi učenja kolegija:
1. razlikovati sastavne dijelove drveta
2. preporučiti tehnologiju prerade drveta
3. preporučiti uvjete za pripremu papirne mase
4. procijeniti koje je aditive potrebno upotrijebiti u procesu proizvodnje pojedinih vrsta papira
5. argumentirati izbor metoda za analizu različitih vrsta papira i kartona
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi:
1. riješiti probleme znanstvenim pristupom, čak i kada su oni nepotpuno formulirani ili formulirani na neuobičajen način, pružajući spektar mogućih rješenja
2. primijeniti inovativne metode rješavanja problema zasnovane na temeljnim načelima
3. primijeniti znanstveni pristup u realnim kemijsko-inženjerskim problemima
4. samostalno planirati teorijska i eksperimentalna istraživanja
Obvezna literatura -
|