
Šifra: |
47116 |
ECTS: | 5.0 |
Nositelji: |
prof. dr. sc.
Krešimir Košutić izv. prof. dr. sc. Davor Dolar |
Prijava ispita: | Studomat |
Opterećenje: | |||||||
|
|||||||
Opis predmeta: | |||||||
CILJ KOLEGIJA: |
|||||||
Literatura: | |||||||
|
2. semestar |
Izborni kolegij - Redovni studij - Ekoinženjerstvo |
Dragi studenti,
Da biste imali osjećaj koji parametri i veličine utječu na performansu membrana, odnosno membranskih procesa, molim da na računskim primjerima proučite izračunavanja protoka vode, soli, potrebnih elemenata (membranskih modula) u tlačnim cijevima, utjecaj temperature, koncentracijskog polarizacijskog faktora.
Vjerujem da se uskoro vidimo. Pripremite pitanja u vezi nejasnoća ili bilo čega drugog što vas zanima.
Pozdrav,
prof
Dragi studenti,
Vezano za nastavne jedinice, tema današnjeg predavanja su električni membranski procesi, s posebnim naglaskom na elektrodijalizu (princip rada procesa elektrodijalize s ionsko izmjenjivačkim membrana te praktička izvedba višekomorne elektodijalize), primjenu bipolarnih membrana i membranske elektrolize.
Nadalje, kao što sam najavio molio bih vas da se podijelite u 4 grupe kako bismo kroz 1-2 h prošli kroz laboratorij, laboratorijske uređaje, membrane itd. Kroz te pokazne vježbe povezujem teorijske i praktične stvari pa vas na neki način pripremim za ispit. Plan je da tu priču odradimo u terminima 22. i 29. 5. te 5. 6. Također vas molim da mi odgovorite da li te vježbe možemo odraditi od 10- 15 h, tj. van naše satnice (11-14) pa čak i šire, što znači da bismo to mogli odraditi najviše kroz dva dana. S obzirom na propisane procedure ograničenih grupa u prostoru, distance, dezinfekcije prostora između grupa, molim odgovor do utorka.
Pozdrav,
prof
Dragi studenti, današnja nastavna jedinica je dobivanje ultračiste vode kombiniranim postupkom reverzne osmoze. Pitanje za razmišljanje je sljedeće. Koja je uloga RO, a koja ionskih izmjenjivača? Zašto je ovaj postupak bolji od prmjerice destilacije?
Nadalje, detaljno vam je opisan postupak desalinacije mora za dobivanje pitke vode, od postupaka predobrade, njihove uloge (kloriranja, dekloriranja (ovisno o tipu RO membrana-poliamidne, celulozno derivatne)), uloga antiskalanata, patronske filtracije (mikrofiltracije), do samog postupka reverzne osmoze kroz niz linija tlačnih cijevi s odgovarajućim brojem membranskih modula u obliku spiralnog namotaja. U prilogu vam šaljem detaljniju shemu procesa desalinacije mora za Ashkelon postrojenje.
S obzirom na popuštanje epidemioloških mjera, nadam se da ćemo moći održati u drugoj polovici svibnja barem pokazne vježbe, pa bih vas zamolio da se organizirate u grupe od 4 studenta, a vježbe bi bile u petak od 11 do 14 sati, komprimirano dvije grupe, jedna iza druge, zbog potrebe dezinfekcije prostora. Pitam da li je moguće da vježbe počnu npr. u 10 sati, ako nećete imati dugih obaveza. No o tome još imamo vremena za dogovor!
Pozdrav, prof
Dragi studenti,
Prema predlošku rada koji vam je dostavljen napravite izračune za nazivne karakteristike membrana danih u tablici. Možete raditi samostalno, a možete se dogovoriti unutar grupe koji će dio tko napraviti i onda sve zajedno objediniti. Slobodno me kontaktirajte.
Pozdrav,
prof
Dragi studenti,
Prije nego vam pošaljem grupni zadatak, i za lakše razumijevanje istog, molim da proučite fenomen koncentracijske polarizacije i fenomen blokiranja membrana. Oba fenomena bitno utječu na performanse membrana, odnosno na rad membranskog uređaja. Obratite pozornost na koji ih je način moguće minimizirati i držati pod kontrolom da bi membrane (membranski moduli) mogli učinkovito funkcionirati 10-tak godina.
Kroz par dan specificirat ću i poslati vam grupne zadatke.
Pozdrav,
prof
Dragi studenti,
molim da prođete nastavne tekstove koji se odnose na dizajn membranskih sustava. Također vam šaljem jedan rad s različitim pristupom izračuna pri obradi voda za piće, kojeg molim proučite. S obzirom da je situacija ''povratka u klupe'' još neizvjesna, molim da se sami organizirate u 3 grupe kojima ću dati zadatak za sličnim izračunom s drugim tipom membrana. Na taj bismo način pokušali zadovoljiti formu nastave iz Vježbi. Grupe mi dostavite sljedeći petak.
Želim vam svima sretan Uskrs!
prof
Dragi studenti,
Nakon definiranja membrana i njihove klasifikacije, iste je potrebno ugraditi u odgovarajuće module, praktične jedinice u kojima one postaju funkcionalne. Molim da proučite nastavnu jedinicu koja govori o membranskim modulima, posebno spiralnom koji se najviše koristi u praksi. Priložio sam vam i upute za pretraživanje nazivnih karakteristika komercijalnim membrana te neke adrese postupka priprave membrana i rada membranskih modula.
Pozdrav,
prof
Molim studente da prouče tematsku jedinicu Kemija membrana i separacijski mehanizmi . Najnovije spoznaje dane su u priloženoj dodatnoj literaturi.
Budite pozitivni, držite se distancirano da biste ostali negativni i kako bismo se vidjeli čim prije!
Pozdrav,
prof
Obavještavaju se studenti da zbog nastalih okolnosti vezanih za korona virus izravne nastave neće biti iz kolegija MTOV-a. Podsjećam studente da su im nastavni tekstovi kolegija dostupni na mrežnim stranicama. Dodatno je postavljena PP prezentacija za sljedeću nastavnu jedinicu te dodatni materijal (literaturni pregled) uz 7. točku zadnjeg ''slide-a''. Molim studente da prođu nastavni materijal, a na pitanja vezana za ovu nastavnu cjelinu odgovorit ću mailom.
Predmetni nastavnik:
prof. Krešimir Košutić