Opcije pristupačnosti Pristupačnost
Repozitorij
Anketa
Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!
Osnove elektrotehnike
Šifra: 38021
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Nenad Bolf
mr. sc. Marinko Markić , v. pred.
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , Glasnović Z., Osnove elektrotehnike, skripta, 2011., , , .
  2. , 1. Biljanović P. Elektronički sklopovi, Školska knjiga Zagreb, 1997.
    2. Bird J., Electrical and electronic principles and technology, Elsevier Science, MA 01803,
    2003.
    3. Grilec J., Zorc D., Osnove elektrotehnike, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
    4. Marinović N., Opća elektrotehnika i elektronika za inženjersku tehnologiju, I. dio, Školska
    knjiga, 1992.
    5. Marinović N., Opća elektrotehnika i elektronika za inženjersku tehnologiju, II. dio, Školska
    knjiga, 1993.
    6. Nasar S.A. Handbook of electric machines, McGraw-Hill Book Company, 1987.
    7. Pavić A., Osnove elektrotehnike, 1. dio, Element, 1997.
    8. Pavić A., Osnove elektrotehnike, 2. dio, Element, 1999.
    9. Peruško U., Digitalna elektronika, Školska knjiga, Zagreb, 1991.
    10. Piljac I., Elektroanalitičke metode, teorijske osnove, mjerne naprave i primjena, RMC, Zagreb,
    1995.
    11. Piljac I., Senzori fizikalnih veličina i elektroanalitičke metode, Media print, Tiskara Hrastić,
    Zagreb, 2010.
    12. Pinter V., Osnove elektrotehnike, knjiga prva, Tehnička knjiga, Zagreb, 1970.
    13. Pinter V., Osnove elektrotehnike, knjiga prva, Tehnička knjiga, Zagreb, 1970.
    14. Srb V. Električne instalacije i niskonaponske mreže, Tehnička knjiga, Zagreb, 1982.
    15. Stanić E., Osnove elektrotehnike, Školska knjiga, Zagreb 2003.
    16. Vujević D., Ferković B., Osnove elektrotehničkih mjerenja, I. dio, Školska knjiga, Zagreb
    1996.
    17. Vujević D., Ferković B., Osnove elektrotehničkih mjerenja, II. dio, Školska knjiga, Zagreb
    2001., , , .
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Analitička kemija
Položen : Fizika II
Položen : Matematika II
Položen : Mikrobiologija
Položen : Opća i anorganska kemija
Položen : Primijenjeno računarstvo
Položen : Uvod u ekoinženjerstvo
6. semestar
Izborni predmet - Redovni studij - Ekoinženjerstvo
Termini konzultacija:

Poštovane kolegice i kolege,

žao mi je što nemamo predavanja “uživo” jer, kako to već stalno ističem, interaktivnost je ključna riječ za uspjeh u nastavi. Naime, poznato je da “i najbolji predavač može održati beskorisno predavanje ako ne uspije uključiti one koji ga slušaju”, što znači da je upravo “interaktivnost u nastavi važnija od samog predavača”.

Ta interaktivnost ima veliko značenje zbog razvoja kritičkog mišljenja, a ono je ključno (opet ta riječ) za učenje, ali i s aspekta prijenosa tzv “ekspertnih znanja”, odnosno znanja i iskustava koja se ne mogu naći u literaturi, odnosno na Internetu.

Obzirom da se još nismo imali prilike vidjeti, iskoristit ću ovu priliku i prenijeti vam jedan vrlo važan savjet koji sam već prenio i studentima na višim godinama, a radi se o savjetu njemačkog profesora, Manfreda Spitzera (koji je napisao kultnu knjigu “Digitalna demencija” koja i govori o tome da se današnje generacije previše oslanjaju na znanje koje im je raspoloživo na Internetu), a koji glasi, cit.: “Prisvojiti znanje sam iz izvora, kritički ga propitkivati, vagati, propitkivati i same izvore i slagati detalje slagalice u smislenu cjelinu – sve to čovjek mora raditi sam, ne bi li sve to jednom zaista i umio” ili kako se metaforički izrazio, cit.: “… jednako kao što nećemo naučiti planinariti ako nas netko odnese na vrh planine …”. Dakle, sve ovo što smo vam pružili u ovoj vrsti nastave DA, ali ne i bez kritičkog mišljenja i ne bez onoga što je ključno (i treći put ta riječ), a to je da morate sami usvojiti znanje.

Već sam vam spomenuo da se na našim stranicama nalazi skripta iz koje se možete pripremati za ispit, ali ćemo vam u Merlinu priložiti i deset predavanja (4., 5., 6., 7., 9., 10., 11., 12., 13., 14.) u PowerPointu (bez glasovnog snimanja, a za što sam iznio razloge u prvom i drugom odlomku ovog teksta) u kojima je material iz skripte prikazan na sažet način.

U vezi laboratorijskih vježbi, isto mislim da je šteta što nemate prilike na njima sudjelovati “uživo”, ali se nadam da će vam ovaj supstitut laboratorijskih vježbi, koji se provodi putem Merlina, biti od velike koristi za razumijevanje osnova elektrotehnike.

Naravno, niti kolokvije ne možemo provoditi na način kako smo to planirali na početku semestra (bilo je predviđeno po 5 predavanja za svaki kolokvij), ali ćemo izvidjeti mogućnosti drugih oblika kontinuirane provjere znanja i o tome vas pravovremeno obavijestiti, a sve vodeći računa o tome da vas previše ne opteretimo.

Uz pozdrave,

Zvonimir Glasnović

Autor: Zvonimir Glasnović
Popis obavijesti
Forum
Sortiraj prema: naslovu | vremenu zadnjeg odgovora | vremenu otvaranja teme
Naslov Odgovori Zadnji odg.
Česta pitanja