Cilj kolegija
Upoznati studente završne godine diplomskog studija s pojmom inovacija u kontekstu komercijalizacije novih tehnolgija. Savladavanje osnovnih pojmova i koncepcijskih pristupa u procesu razvoja inovativnog proizvoda ili usluge koji uključuje znanstvenu, tehnologijsku, organizacijsku, financijsku i poslovnu komponentu.
Izvedbeni program kolegija 1. Uvod u kolegij Tehnologijski management i inovacije
Introduction to the TM&I course
2. Inovacije i razvoj istraživanje,
Innovation and R&D
3. Intelektualno vlasništvo
Intellectual Property
4. Transfer tehnologije i strategijsko iskorištavanje intelektualnog vlasništva
Technology Transfer & Strategic Exploitation of IP
5. Razvoj novih proizvoda
New product development (NPD)
6. Šest faza u razvoju novih proizvoda
The Six Phases of NPD
7. Uvod u projektni management I
Introduction to Project Management I
8. Uvod u projektni management II
Introduction to Project Management II
9. Uvod u projektni management III
Introduction to Project Management III
10. Financiranje tehnoloških start-up tvrtki, Poslovni plan
Technology Start-Up Companies Funding , Business Plans
11. Sažetak kolegija TN&I
Summary of TM&I course
12. Završno ponavljanje/Upute za prezentacije poslovnih planova
Final Revision/Instructions for BP presentation
13. Prezentacije poslovnih planova: Pitanja i odgovori: Rasprava
BP presentations Q&A session: Discussion
14. Prezentacije poslovnih planova: Pitanja i odgovori: Rasprava
BP presentations Q&A session: Discussion
15. Prezentacije poslovnih planova: Pitanja i odgovori: Rasprava
BP presentations Q&A session: Discussion
Preduvjeti za upis predmeta -
Preduvjeti za polaganje predmeta -
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija studenata
Opće: vještine predstavljanja rada, timski i samostalni istraživački rad, inovativnost, poduzetničke vještine
Specifične: osnovno razumijevanje procesa komercijalizacije intelektualnog vlasništva, pretraživanje patentnih baza podataka, sposobnost planiranja jednostavnih projekata korištenjem odgovarajućih tehnika i software-a, pisanje jednostavnog poslovnog plana, usvajanje terminologije u području praćenjem predavanja (odabrani dijelovi) i literature na engleskom jeziku
Obaveze studenata u nastavi i načini njihova izvršavanja
Obavezno prisustvovanje predavanjima i seminarima; redovito predavanje domaćih zadaća (usmeno i pismeno); obavezno čitanje zadane literature (rasprava na seminarima); prezentacija završnog projekta
Način izvođenja nastave
Predavanja, seminari, studentske prezentacije domaćih zadaća, rasprave, uz sudjelovanje stručnjaka iz područja.
Način provjere znanja i polaganja ispita
Kontinuirano praćenje i bodovanja rada studenata:
Domaće zadaće, završni projekt i prezentacija poslovnog plana
Način praćenja kvalitete i uspješnosti kolegija
Studentska anketa
Ishodi učenja kolegija
1. razumjeti i objasniti ulogu inovacija u kontekstu znanstvenog istraživanja i razvoja provedenog na javnim institucijama i privatnim tvrtkama
2. opisati i razlikovati pojmove intelektualno vlasništvo i pravo intelektualnog vlasništva; identificirati ih i ilustrirati primjerima u primjeni
3. razumjeti postupak transfera tehnologije i opisati načine strategijskog iskorištavanja intelektualnog vlasništva
4. opisati i identificirati korake u procesu razvoja novih proizvoda
5. primijeniti metodologiju projektnog managementa
6. predložiti primjer tehnologijske start-up tvrtke i sastaviti poslovni plan za njezino osnivanje i rano financiranje
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
1. primijeniti složenija kemijska načela koja se nastavljaju na osnovna znanja kemije stečena na preddiplomskom studiju
2. primijeniti ideje u okviru znanstveno-istraživačkog rada
3. integrirati znanje potrebno za obradu složenih ideja
4. kreirati mišljenja na temelju nekompletnih ili ograničenih informacija
5. objektivno procijeniti rezultate rada da bi ih se sažeto prezentiralo
6. planirati projekte
7. pokazati sposobnost samostalnog rada uz minimalno mentorstvo
8. objasniti znanstvene ili tehničke zamisli, podatke i zaključke, uz korištenje prikladnih obrazloženja, u stručnom ili općem okruženju, pismeno ili usmeno
9. razviti interakciju sa znanstvenicima iz drugih disciplina sudjelovati u multidisciplinarnim timovima
Obvezna literatura
1. The Management of Technological Innovation. Strategy and Practice. M. Dodgson, D. Gann, A. Salter. Oxford University Press, 2008.
2. Intellectual Property for Managers and Investors. S.J. Frank. Cambridge University Press, 2006.
3. Project Manager: Mastering the Art of Delivery in Project Management. Richard Newton. Financial Times / Prentice Hall, 2007.
|
- , The Management of Technological Innovation. Strategy and Practice. M. Dodgson, D. Gann, A. Salter. Oxford University Press, 2008.
2. Intellectual Property for Managers and Investors. S.J. Frank. Cambridge University Press, 2006.
3. Project Manager: Mastering the Art of Delivery in Project Management. Richard Newton. Financial Times / Prentice Hall, 2007., , , .
- , 1. Microsoft Office Project 2007 Step by Step. Carl Chatfield and Timothy Johnson. Microsoft Press (2007).
2. Project Management: Orientation for Decision Makers. John Dingle. (1997)., , , .
|