OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA/MODULA
Sustavski pristup kemijskoj analizi.Analitički sustav. Analitički signal - analitički rezultat - analitička informacija. Informacijska teorija u aanlitičkoj kemiji.
elemnti sustava kvalitete. Osiguravanje kvalitete mjernog procesa. Važnost prikladnog mjernog procesa u osiguravanju kvalitete procesa i proizvoda. Planiranje i standardizacija mjernog sustava. Planiranje i optimizacija eksperimenta. Izvori pogrešaka i njihovo uklanjanje. Utjecaj mjerne nesigurnosti na rezultat i donošenje odluka.
Kontrola kvalitete. Validacija. Mjerna nesigurnost. Sljedivost. Unutarnja i vanjska procjena kvalitete. Kolaborativne studije. Referencijski materijali. Kontrolni dijagrami. Nezavisno ocjenjivanje sustava kvalitete. Poboljšanje kvalitete.
OPIS METODA PROVOĐENJA NASTAVE
Metode provođenja nastave individualno prilagođene studentu: predavanja i konzultacije.
OPIS NAČIN IZVRŠAVANJA OBVEZA
Izrada i usmeno izlaganje samostalnog seminarskog rada povezanog s temom od znanstvenog ili stručnog interesa za studenta.
ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA
1. Analizirati analitički sustav s ciljem utvrđivanja mogućih izvora pogrešaka.
2. Planirati kemijsku analizu koja će rezultirati pouzdanim analitičkim rezultatom.
3. Vrjednovati kvalitetu analitičkog rezultata.
4. Ocijeniti postojeći sustav kvalitete u kemijskim laboratorijima.
5. Kreirati vlastiti sustav upravljanja kvalitetom u kemijskom laboratoriju.
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA
1. Sistematizirati znanja vještine i kompetencije za svoje znanstveno područje i polje studija.
2. Vrjednovati vještine i metode eksperimentalnih i teorijskih istraživanja povezanih sa svojim znanstvenim područjem i poljem studija.
LITERATURA
1. E. Prichard and V. Barwick, Quality Assurance in Analytical Chemistry, John Wiley & Sons Inc, New York, 2007.
2. J. N. Miller and J. C. Miller, Statistics and chemometrics for analytical chemistry, Prentice Hall, Pearson Education Limited, Harlow, 2010.
|